شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
محمدعلی رکنی نویسنده

حوزه/ برگزیده دومین همایش از تبار قلم گفت: زمانی که من در ابتدای راه نویسندگی بودم، بزرگی حرفی به من زد و آن این بود که ما باید جهانی حرف بزنیم و به داشته ها، سنت و کتاب و احادیث خودمان ایمان و باور داشته باشیم و من در این مسیر سعی کردم به این نکته پایبند باشم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدعلی رکنی، نویسنده و منتقد ادبی در دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در استان قم گفت: زمانی که من در ابتدای راه نویسندگی بودم، بزرگی حرفی به من زد و آن این بود که ما باید جهانی حرف بزنیم و به داشته ها، سنت و کتاب و احادیث خودمان ایمان و باور داشته باشیم و من در این مسیر سعی کردم به این نکته پایبند باشم.


نویسنده کتاب یک لبخند بی انتها در ادامه افزود: سال ها ما را ترساندند که اگر از معنویت، معجزه و دین صحبت کردید یعنی دارید شعار می دهید؛ در حالی که در ادبیات غرب پر است از وام گرفتن از کتاب مقدس و متاسفانه برخی از ما بلندگوی آنها شده ایم.


وی در پایان و در توصیه ای به نویسندگان جوان گفت: قبل از آنکه نگران معنا باشیم، باید تکنیک داستان نویسی و ادبیات را یاد بگیریم تا سوژه ها را هدر ندهیم. مشکلی که بسیاری از نویسندگان با آن روبه رو هستند حلقه مفقوده بین نویسندگان و خوانندگان است که امیدوارم توسط ارگان‌های فرهنگی بتوانند حلقه واسط بین ما و خوانندگان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha